JAG LEVER

Jag tänkte bara uppdatera lite snabbt här och säga att jag lever. Jag har inte orkat pallra mig hitåt men nu gör jag de. Operationen gick bra. Jag kom dit vid 12 men det var försenat så kom kanske in och fick byta om till väldigt sexiga kläder runt 2. Sen sövdes jag ner osv och sen vaknande jag upp. Operationen tror jag trog ca 30-45 minuter, men det är ju inget jag har minne utav. Sen fick jag ligga på uppvaket i ca 4 timmar, 4 timmar som fick ganska snabbt eftrersom jag inprincip sov mig igenom dem timmarna. Sen flyttades jag in i ett rum med 3 andra perosner där jag skulle spendera natten. Där träffade jag mamma å pappa en stund fast sen drog de hem. Man sov inte så mkt under natten, inte för att smärtan var så smärtsam utan mest för att de passade upp en hela tiden, kollade droppet, kollade om man behövde gå på dass, om man mådde bra osv osv. Sen på morgonen tog de bort droppet och fick mer smärtlindring sen kom mamma runt 9 och jag åkte hem.

Så nu lever jag efter väldigt strickta regler. Jag får inte anstränga mig för mycket, men jag ska samtidigt käka tillräckligt med tabeletter så jag ändå kan vara igång för då går rehaben snabbaer. Jag får inte käka ngt annat än flytande så som yoghurt, glass, proviva you name it. Helst ska man inte käka för mkt varmt heller för det öppnar upp blodkärlen. Sen får jag inte duscha varmt heller pga samma anledning. Ja det är väl detta som gäller nu i en vecka. Så hoppas jag är lagom återställd tills på söndag för då fyller jag faktiskt 19 år! Det är nog första gången på mina 19 år som jag inte har tjatat om min födelsedag och första gången jag inte ska ha något "kalas", bruakr annars hålla hårt på detta, men iår ska jag slopa de.

Ja om någon orkat läsa så var detta uppdateringen av min status än så länge. Jag mår i alla fall bra, kan prata, äta (de jag får) och sova gott. Nu ska jag förtsätta mitt tvmaraton. =)


KOMMENTARER:

KOMMENTAR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra)

Bloggadress:

Whats on your mind?:

RSS 2.0