B-MÄNNISKA

Jag visste det. I bilden nedan kan jag ju svara ja på alla. Läste precis på Aftonbladet om detta. Sjukt intressant. Det handlar typ om att vissa är a-människor, alltså morgonpigga och kvällströtta och vissa är b-människor, alltså morgontrötta men kvällspigga. Se säger också att a-människor också vanligtvis har en dygnsrytm på 23 timmar medan b-gruppen har en dygnsrytm på 25-27 timmar. Vanligast är att man har en blandning men jag är helt klart B alltså. När jag väl kommit igång då är jag bannemig igång. Vad det bl.a. Beror på är tydligen att B personer har en lägre kroppstemperatur på morgonen vilket gör en mer svårstartad. Där kan jag bocka i igen! Så nu har jag fått en logisk förklaring och jag tror på det till 100%!!!!


KOMMENTARER:

KOMMENTAR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra)

Bloggadress:

Whats on your mind?:

RSS 2.0