midsommardagen

Jag ska börja med att berätta för er hur gårdagen var. Den skulle kunna sammanfattas med ca 3 ord, estetiskt, kristet och drygt. I och med att jag har sagt dessa tre ord, som kan verkas konstiga så måste jag ju ta och förklara mig. Kan ju börja med att vi var hemma hos Lisa V. De började bra då var det vi "samhällare" där. Efter någon timma sådär börjar esteterna rulla in. Jag kan börja med att jag alltid har hatat esteter och efter denna kväll har det knappast minskat. Vi påbörjade grillingen vi normala (samhällare) medan de onormala (esteterna) satte sig vid en dator och kollade på klipp på youtube och sökte på wikipedia tyckte jag att jag såg också. Där ifrån ordet drygt. Kvällen rullar på och vi normala bestämmer oss för att börja äta. När vi ätit klart är de onormalas mat också klar och de sätter sig vid bordet. När vi ätit klart går de onormala åter igen till datorn och vi normala som återstår jag, filippa och johanna sätter och och diskuterar mycket djupa saker. När vi sitter där och diskuterar sätts helt plötsligt musik igång och man ser folk dansa och sjunga till låtar inne i köket. Visst, det är väl okej och dansa och sjunga. MEN (för att citera Tony Erwing - let's dance) de lyssnade på varje låt va 10 sekunder och var allänt konstiga. När de äntligen dansat klart kommer de in till oss, wow tänkte man ska de vara sociala nu? Nej då. Då börjar de prata om bibeln och hur de ber hit och dit. Vid de tillfället var jag nära på att seriöst skjuta dem, men hur tragisk hade inte den kvällen blivit då? Där sitter vi de icke kristna jag, johanna och filippa och bara kollar på varandra medans ca 8 andra personer diskuterar BIBELN. De är inget fel att vara kristen på de viset men man behöver väl inte prata om det var minut och var sekund, man kan hålla det för sig själv. Det finns vissa gränser. Sen spelar vi lite jeopordy och självklart vinner samhällarna med lite hjärna 2 gånger i rad (jag och filippa). Efeter de lämnar johanna huset och åker hem. Kvar är jag och filippa + 4 estetiska kristna och lisa. Vi går upp till Lisas rum . Där föreslår ESTETERNA att vi ska spela varsin låt på pianot. Visst tänkte jag och erbjuder mig att börja. Tar en lite oseriös låt där som typ björnen sover och kalle johansson. De tyckte ju jag var lite kul, likadant gjorde ju Filippa. Sen var det ju då esteternas tur. Seriösa som de är spelar alla varsin deppig låt STEN seriöst. Kvar är nu den största bögen av dem alla, nämner inga namn. Sätter sig vid pianot börjar spela en låt man aldrig hör och börjar SJUNGA. Vid de ögonblicket tittar jag och filippa på varandra och hon säger "ska vi dra hem nu?". Utan tvekan reser jag på mig och säger trevligt hej då och lämnar rummet. Vet dock ej om det var någon mer än Ellen och Lisa som svarade. Sen cyklade vi hem hit där våra föräldrar va. Umgicks lite med dem när sedan filippa och hennes mamma och pappa åkte hem.

Sådärja, nu kanske ni förstår lite bättre innebörden av orden estetiskt, kristet och drygt. I och med dessa ord kanske jag låter en aning elak men jag vill bara säga att det är inget fel på Lisa Vångfors, Evelina, Lisa Alatalo, Maja, Johanna och Filippa eftersom ni tillhörde faktiskt de normala samhällarna denna kväll!

Så förlåt Lisa du som anordnande detta men nästa gång så blir det nog bättre utan de där estetarna för min del, eller också ska man inte vara nykter så man inte bryr sig. :)




Låt bilden tala för sig själv! ;D

KOMMENTARER:

KOMMENTAR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra)

Bloggadress:

Whats on your mind?:

RSS 2.0