3 TIPS MED ATT KOMMA IGÅNG MED TRÄNING

Nu har jag funderat en stund. Får förhållandevis många frågor om HUR jag orkar träna "så mycket". Därför tänkte jag vara givmild och dela med mig utav mina 3 bästa tips. Så här kommer 3 tips från Josse för att komma igång med träning.

1, Sätt upp mål!
   - Dessa mål ska inte vara för lätta eller för svåra. Genom att sätta upp mål kan det bli lättare att motivera sig själv. Säg till dig själv att du ska ge dig f*n på att klara målen. Ha både långsiktiga och kortsiktiga. Exempel på ett kortsiktigt kan vara "jag ska börja träna 3 ggr/veckan" ett långsiktigt kan vara "jag ska springa 6 km under 30 min".

2, Hitta en träningsform som DU tycker är rolig och variera dig.
  - Alla personer kanske inte ser nöjet med att gå och pumpa på gymmet. Kanske behöver du någon som peppar dig eller kanske du vill träna tillsammans med flera människor. Hitta en sport som du håller på med för skojs skull, spela i korpen lag eller vad som helst. Går du till gymmet kanske du hellre går på pass. Testa alla pass, det finns något för alla. Jag lovar. Gillar du å svettas eller bara röra på dig. De finns alternativ.



3, Sprid träningen till dina vänner.
   -
Det är alltid lättare att träna om du vet att det finns fler som kan joina. När du själv kanske inte alls har någon lust att träna så kommer en kompis och frågar om du ska med, då finns alltid frestelsen att hänga på där. Peppa varandra och trigga gärna varandra när ni väl tränar. På de viset blir det mycket roligare och förhoppningsvis ger de också mer.

Sådär. Hope you like it.


KOMMENTARER:
Postat av: Marcus Å

Bra tips! Händer idag då?

2010-03-31 @ 08:12:56
URL: http://slipsens.blogg.se/

KOMMENTAR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte för andra)

Bloggadress:

Whats on your mind?:

RSS 2.0